Wednesday, January 9, 2013

Makan-Makan & Lepaking Di OGY D'Greenwood Restaurant, Gombak

Panas panas panas....paling awal aku post entry pasal JJCM..selalunya makan hari makan minggu jugak aku nak post pasal makan-makan

tapi ini post terbaek patut dibuat 'tayangan perdana'...hehehehe

Kejadian malam tadi..selepas maghrib kitaorang bergerak ke sana untuk JJCM menerjah restoran baru katanya...apatahlagi pemiliknya semalaya kenal...
kalau sebut ZACK....pasti ingat AZURA
Kalau sebut ALI...pasti ingat ASMIDAR
Kalau sebut TAUFIK....pasti ingat AYU

cer teka tiga pilem ape tuh...*wink wink ;)

Ini adalah sebahagiannya...tiga filem diatas itu membuatkan semua anak-anak muda demam cintan cintun  melanda pada tahun 80an...ketika itu aku masih bersekolah lagik..masa tuh yang jejaka-jejaka dan dan meroyan nak pakai motor ala-ala Zack....walaupun tak dek lesen...hahahahaa...nostalgia sungguh!!! :)

Ok dah nyimpang plak....kali ini aku mau berkongsi kisah sessi JJCM kali ini...bertempat di Greenwood, Gombak sana....restoran milik aktres pelakon..penyanyi popular dan pengacara sensasi juga dikenali sebagai hakak Ogy....Gegel...senonim nama-nama itu kepada pemilik empunya nama sebenar Fauziah Ahmad Daud...

Diberi nama OGY D'Greenwood Restaurant...

Jom layan gambar-gambar cantik-cantik ini...aku suka deco restoran ini...sejuk mata memandang...dengan tanglung-tanglung besar berjuntaian dengan dedaun berguguran *aicehh wah dah ghupa lagu akak ogy...hehehehe

Nota: korang jangan wat muka terkejut sebab pic gadang-gadang yerr....permulaan nie sajer jer aku kasi besau..sebab nk tunjuk deco-deco tuh....

selamat datang...pintu masuk utama restoran ini...betul-betul jalan besar greenwood..dah terpampang...korang kalau tak nampak lagik...gie check mata ok...:P

Kalau korang datang malam...lagi terang-terang dah nampak...sebab kecantikkan kalau ko ngah drive jeling sikit pun dah perasan restoran ini tauu..




Suasana adalam restoran....berbumbung tinggi separuh dan ruangan makan yang open air pun ado...so mana-mana korang nak duduk...ada juga tempat makan berekon...tp itu nanti aku cerita next gambar kt bawah ok...satu per satu...


 selepas jam 8...pelanggan mulai ramai berkunjung...dari kapel-kapel sampai berkeluarga semua ada..


gambar ini aku snap dari atas stage...menurut kata kak ogy..stage ini akan dijadikan selingan hiburan nyanyi-nyanyi dengan artis jemputan....kalau korang tanya aku bila...itu tak dapat dipastikan..sebab menurut beliau dalam perancangan...bila dan waktunya akan diwar-warkan....kalau aku tahu..aku akan canangkan kat korang yerrr anak-anak...

kalau ada live band artis jemputan malam-malam minggu best gak kan..leh lepak OT....iye dok..sebab esoknya cuti..tak la terkejar nak balik esok korje..iye dok?


 jom kita intai menunya yang disajikan


 ok..dah nampak alamatnya kan....so apalagikk...kasi terjah sana ok...


bila sebuat restoran artis...pertama terlintas difikiran...huhhhh nih mesti harga mahal...sbb restoran budget artis kan....ok..aku pun awal-awal beranggapan sebegitu....aku cakap ngan my fren..kita tak mencuba kita tak tahu...dari rumah aku dah cakap...kita order makanan palinnngggg murahh...kalau ianya harga mahal...hehehehe*keji stekmen.....so bila dah membelek-belek harga makanan minuman di Ogy D'Greenwood ini memang sememangnya berbaloi-baloi sangatlah.....harga budget-budget macam restoran lain jugak....buat kak Ogy tahniah..mengekalkan harga berpatutan!!! :)

 korang celik mata sikit kalau tak nampak tang harganya yerr...ok kan kan kan kan..*kelip2 mata



ada jugak nasi arab...menurut kata kak ogy...tukang masak untuk menu nasi arab datangnya dari Palestine...wahhh haibat...kalau dah didatngkan dari sana dah tentu-tentu terasa 'arabnya' kan...menurut beliau bila disini diolah mengikut citarasa tekak orang malaysia....tapi 'ke'arab'an' tuh tetap ada....dun wori anak-anak ye

Tapi malam tadi kunjungan kami untuk merasa ala carte tidak kesampaian....menurut staff disitu...tukang masaknya mc tak sihat....sebab function sebelum ini orang adalah meramai....gamaknya 'kejutan' wat tukang masak tuh...sure tak menang tangan dok krung krang kat dapur masak kan..kesian dia...tak pe dik..kesihatan kene jaga ok..

So malam tadi hanya menu western food dengan nasi arab sahaja....

memula nak order nasi arab..sebab lapor......tapi bila dah bersembang dengan kak ogy.....ilang rasa lapor..nyudahnya order chicken chop..hahahahhaa ...tapi air repeat 2 kali ok..


Chicken chop ini sedap..crispy luarannya...lain dari chicken restoran lain...tak percaya..cuba lah!...sosnya black paper..pekat mmg sesuai.....sosnya diasingkan..ada orang nk makan cicah-cicah gitu...macam aku kasi tuang semua..bior dia berendam dengan sos baru best!!


Ok yang ini aku nak cerita pasak mushroom soup & garlic bread...menu nih memang memang memang feveret aku....bila makanan feveret dah tentu-tentu tekak aku sensitif bila rasanya out....

ai tell korang..mushroom soup nih memang MAVELES MALATOP KEBABOM okey!!!..pekat..hirisan mushroomnya besar..bukan dicincang halus macam tak ikhlas bagi orang makan...ada restoran yg kuahnya cair....mushroomnya halus cam hirisan daun sup..choiii sunguhh!

Tapi di OgyD'Greenwood memang .SEDAP!..sampai aku cakap dengan my fren..aku nak tapau...*terasa dah kat tekak aku nih..adussssss :'(


well..korang see!!!..kering cam kemarau aku kerjakan makan sorang...dasar kedekot tak bagi kawan rasa..takot tak cukup...hikhikhik...
kalau boleh diselet dengan jari dalam bowl tuh dah lama aku buat.....so sebagai awek yang comel kene control cute ok..jangan ko wat poyo kat situ..kahkahkahkah :D


 haaaaa..kasi simbah itu sos ..kasi banjirooo...bru sodapp beb!

Untuk menu akan datang...akan dimasukkan dalam set order seperti rojak singapore, mee kuah singapore, mee udang, nasi kandaq (buffet lunch)

nih aku snap kat tempat buat air...gila sampai dapur aku terjah....dulikk!!

ini gambar semasa soft launching akhir Disember 2012..

Kredit dari FB kak Ogy


 Lasagna rendang....*nanges ok...ini my feveret
 ini jugak menu masa soft launching
Kredit dari FB kak Ogy

Disini juga ada tempat makan aircon ye anak-anak....menurut kata beliau...boleh juga dibuat majlis aqiqah, majlis bertunang, akad nikah malah majlis perkahwinan....jika diadakan majlis perkahwinan maka operasi restoran akan ditutup untuk diberi laluan kepada majlis tersebut....
tapak yang keluasan 1 ekar akan menempatkan pelbagai kelengkapan termasuk projek membina studio untuk pengambaran...kalau korang datang tengok parking depan restoran penuh..ditepi hadapan sikit ada laluan masuk ke belakang..banyak parking ye...

Cantikkan dewan kecil ini...walaupun kecil menurut kata kak ogy..boleh memuatkan seratus untuk jangkawaktu yang sama....so tak ader le ko berlanggar vontot kan...
 

Aku suka deco dewan ini...kobinasi warnanya menyerlah...


oh ye..aku lom bagitau....kak ogy cakap..segala deco-deco tanglung beso2 tuh munge-munge dedaun berjuntaian tuh semua idea & konsep dari pereka hiasan semasa perkahwinannya dulu....sapa lagi kalau bukan majlis perkahwinan beliau dengan emang manang kan...euwwww





bilik cermin sana terletaknya pejabat urusan...kira cam admin arrr...dibahagian atas terletaknya penginapan untuk pekerja-pekerja....kemudahan yang disediakan untuk staff amat bagus...boss yang baik akan memberikan kemudahan sempurna kepada pekerja....baru pekerja tak lari...

 terima kasih kak ogy sudi melayan karenah kami...

seorang yang humble...riuh...lincah....cakap cam bertih jagung...mesra....friendly....sapa sangka beliau sudah hampir berumo 50 tahun...still cute comey kan...kecik molek orangnya....aku plak berganda-ganda gebuss dari dia..hehehehehe

menurut beliau...nak berhenti dari dunia gelemer...nak menumpukan sepenuhnya pada business baru ini...insy'allah sepanjang waktu beroperasi perniagaan Ogy D'Greenwood..beliau sedaya upaya akan melayani pelanggan-pelanggan yang datang menjamu selera disini...malah aku sempat melihat gelagatnya menghantar makanan amek order..malan minuman kami pun beliau yang hantar sendiri....kelassssss ko kak!:D
 sessi beramah mesra menginterbiu hakak gegel...

 wokeh..budak nie harus bergambar....kang sentap ngan aku kalau tak dek gambar dia...hahahhaa

salah seorang pengunjung yang sempat menegur bertanya kabar...memberi ucapan tahniah atas pembukaan restoran ini..


 akak ogy sibuk melayan mengambil order

 candid...mengambil dan menghantar minuman kepada pelanggan....sesama turun dapur membantu staff

Ini baru betul restoran artis....jangan nama jer restoran milik artis...tapi batang hiidung pun non hadooo nampak...opss!!!


bakal pembukaan akademi pramusaji2

'Everybody can enjoy"...perhhh slogan yang sipi-sipi pernah dengarkan....hehehehe... bikin Tony Fernandes Air Asia makan hati...hahahahahaha.... :D

elok tergantung tepi jalan...kalau tak nampak lagik nih..tak tau nak habaq kat check celah bedah mana restoran nie na...


nih peta ke tempat kejadian....
Terima kasih sekali lagi kepada Kak Ogy atas info-info diberikan...cerita-cerita beliau semasa kegemilangan Inilah masanya beliau membayar 'hutang' untuk bersama-sama dengan anaknya Nur Aminah Aisyah yang berusia 5 tahun yang sebelum nih beliau begitu sibuk dengan aktiviti seninya...

Semoga hasil usaha gigih dan impian kak ogy akan tercapai...perkhidmatan yang diberikan baik dan bagus akan memperluaskan rezeki akak masa-masa akan datang.....masak dengan kasih sayang itu penting.. ;)


 ok masa untuk kembali ke pangkal jalan...perjalanan masih jauhhhh

Ok.....watamat sudaaaaa...*tarik napas jap..punyer panjang entry kali nie sepecel edition utk kak ogy..

Ada mana-mana tempat makan yang sedap?..leh roger ngan gua okeh...kasi gua terjah plaks


Nota Hati: ada satu tmpt gua nk pegi nie..tunggguuu



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...